Informasi

Wednesday, May 15, 2013

Suruhjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia

Seperti yang saya janjikan didalam entri sebelum ini,saya akan menerangkan dengan lebih teliti cara-cara untuk membuat aduan dengan lebih efisien.Hak bersuara merupakan hak kita kalian,itu merupakan hak asasi kita di negara yang demokrasi ini.Jangan takut untuk membuat aduan.

Langkah pertama adalah dengan melayari laman sesawang dibawah ini:
http://aduan.skmm.gov.my/

Kemudian,apa yang bakal kalian nampak adalah seperti berikut:


Kemudian,cuba lihat dibahagian kanan anda dan buatlah pilihan yang dikehendaki.



JIKA pilihan anda ialah aduan baru,apa yang bakal anda lihat ialah:


Kemudian anda boleh menekan pilihan yang kedua iaitu Aduan Pengguna.Servis ini adalah untuk merujuk kembali aduan yang telah anda buat tadi.


Akhir sekali adalah servis panduan pengguna.Anda boleh melihatnya terlebih dahulu untuk memahami dengan lebih lanjut dan mendalam cara-cara untuk membuat aduan sebelum membuat aduan.


Oh ya,SKMM hanya menerima aduan yang berkaitan dengan ;
  • Telekomunikasi
  • Penyiaran
  • Perkhidmatan Internet
  • Perkhidmatan pos/kurier
  • Pensijilan digital

Sekian sahaja untuk entri kali ini.Semoga entri ini dapat membantu kalian untuk melakukan aduan.

No comments:

Post a Comment